jueves, 26 de febrero de 2015

DONEM-LI LA VOLTA A LA SOLIDARITAT




Benvolguts/es 


Fem ressò de la campanya de solidaritat gabrielista 2015 i que enguany correspon a assumir una part del projecte presentat pel Germà Jacob Pankijaran de la província de Ranchi (Índia) i avalat pel seu superior provincial.

El nom del projecte és:

PRATYASHA SOCIAL
 ACTION FOR SOCIAL CHANGE

L’objectiu del projecte és la conscienciació, l’educació, la salut i el desenvolupament de la gent marginal del districte de Ranchi, posant l’accent en les dones i els nens.

Dins l’àmbit educatiu algunes de les activitats que promou el projecte són:

  • Inscriure a tots els nens/es en edat d’escolarització a les escoles disponibles.
  • Mobilitzar els pares i professors per assegurar l’assistència regular i el seguiment dels nens a les escoles.
  • Proporcionar material de joc als nens per millorar l’interès vers l’escola.
  • Fomentar les activitats extraescolars per evitar l’abandonament escolar.
  • Proporcionar mestres a les escoles allà on siguin insuficients.
  • Inculcar a les comunitats el dret a l’educació, el valor que té l’educació i el respecte per a tots.
  • Inculcar el dret a votar

Dins l’àmbit de la salut (centrat en les dones i els nadons) algunes de les activitats que promou el projecte són:

  • Educar per a la salut dels nadons i els seves mares: cura prenatal i post natal.
  • Promoure revisions de salut per a tothom, particularment als nens i a les dones.
  • Campanyes de vacunació
  • Que totes les famílies tinguin un lavabo
  • Fomentar els horts i el cultiu d’herbes medicinals.

La població a la qual va dirigida el projecte inclou els pobres y més desafavorits que viuen en 10 poblets de l’àrea de Namkum Block, del districte de Ranchi. Són aproximadament 1000 famílies.

La nostra provincia, a través de Solidaridad Gabrielista, assumeix les dues terceres parts del projecte que ascendeixen a  24.700 euros.

La situació educativa és la següent: a l’estat de Jharkland hi ha a prop de 4,2 milions de nens de 6 a 14 anys. Aproximadament 1,34 milions no van a l’escola. Del 68% d’infants d’aquestes edats que es matricula, el 30% no acaba l’educació primària i la majoria són nenes.

Hi ha 20.518 escoles de primària rurals, però només 2.606 (13%) tenen lavabo i 11.779 (57%) tenen una font d’aigua potable. Per aquest motiu els nens que assisteixen a escoles tenen freqüents episodis de malalties que els deixen febles, afectant el seu creixement i que els fan propensos a l'assistència irregular, amb les conseqüències que això provoca en el seu aprenentatge. Per tant cal donar molta importància a les infraestructures escolars i a l’entorn.  En moltes de les escoles rurals  tenen un o dos professors per portar 4 o 5 classes. Els pares, davant això, no estan motivats per enviar els fills regularment a l’escola. 

En molts dels districtes de Jharkland, la taxa d’alfabetització d’homes i dones és menor al 50%. En aquest escenari val la pena desafiar a la situació amb coratge i esperança per contribuir a canviar la mentalitat de les persones.

Els canvis socials es produeixen per implicació, participació i enfocament col·lectiu. Les persones posseeixen els recursos, el nostre esforç serà ajudar a que els descobreixin per tal de posar-los al servei de la millora de la seva vida. Per tant, fem el paper del llevat en la massa per aixecar la societat. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario